Plejeseng
Tjek følgende:
- er sengen tilsluttet lysnettet og er kontakten tændt
- er eventuelle forlængerledninger stadig forbundet
- er der forbindelse mellem håndsenderen og sengen
- er der en ledning i klemme
Søg kun hjælp såfremt det er umuligt at bruge sengen. Drejer det sig f.eks. om, at sengen ikke kan komme op i en for dig brugbar højde i forbindelse med pleje af brugeren, må du om muligt forsøge at kompensere for den dårlige arbejdsstilling på anden vis.
Eller kan hovedgærdet f.eks. ikke hæves, så må der forsøges at kompensere herfor med ekstra puder.
Kontakt Hjælpemiddeldepotet den næste hverdag.
Tlf: 99 15 65 34
El-kørestol
Tjek følgende:
- er der strøm på kørestolen
- er der løse stik
Såfremt kørestolen ikke lades op, tjek da:
- er kontakten slået til
- er der forbindelse mellem lader og lysnet
Søg kun hjælp, såfremt det er umuligt at bruge elkørestolen, og der ikke er andre alternativer, f.eks. en anden kørestol.
Kontakt Hjælpemiddeldepotet den næste hverdag.
Tlf.: 99 15 65 34
Lift
Tjek følgende:
- er der strøm nok på liften
- er nødstop-knappen slået fra
- er der løse stik
Såfremt liften ikke lades op, tjek da:
- er kontakten slået til
- er der forbindelse mellem lader og lysnet
Skulle du stå i den situation, at brugeren hænger i sejlet og du ikke kan få liften ned, skal du forsøge med nødfireknappen, hvis den findes på liften, eller du kan enten:
- køre brugeren hen over sengen og hæve denne eller
- køre brugeren hen over sengen og skære sejlet fri eller
- tilkalde Falck
Kontakt Hjælpemiddeldepotet den næste hverdag.
Tlf.: 99 15 65 34
Har du problemer med lift, el-kørestol eller lift udenfor HMS` åbningstid?
På almindelige hverdage kontakt da altid Hjælpemiddeldepotet. Tlf.: 99 15 65 34 - telefontid dagligt mellem kl. 8 og 12 eller på advis til "Hjælpemiddelservice".
Kun Skive Kommunes personale har kompetence til at bestille reparatøren i weekenden, aftenen og på helligdage.
Der arbejdes i øjeblikket på at finde en løsning udenfor HMS åbningstid.