Vi skal medvirke i et godt indlæggelsesforløb for borgeren. Det vigtigste er at indlæggelsesrapporter skal være helt up-to-date. Det vil sige, at vi sikrer at informationerne er korrekte samt, at vi supplerer med aktuelt nyt om borgeren. Når data er opdateret i Nexus, bliver udgangspunktet ved indlæggelsen (og dermed også udskrivelsen) bedre.
Den automatiske indlæggelses rapport trækker data fra Helbredstilstande og nogle Funktionsevnetilstande.
Den Manuelt opdaterede indlæggelsesrapport. Oprettes som svar på indlæggelses advis. Den skal altid udfyldes. Hvis vi ikke har deltaget i indlæggelsen eller forløbet op til, udfylder man det man kan, samt tjekker om data er opdaterede.
Når borgeren begynder at ændre sig, oprettes observation
Den medarbejder der er med ved beslutningen om indlæggelsen opretter observation om forløbet og årsag til indlæggelse.
Dette kan kopieres over i den manuelt oprettede indlæggelsesrapport af sygeplejerske/SSA.
Indlæggelsesadvis’en kommer, når borger er registreret indlagt på hospitalet. Det vil ofte være i den efterfølgende vagt.
Eks i aftenvagten hvor indlæggelsesadvis besvares med den opdaterede indlæggelsesrapport med de punkter der fremgår nedenfor:
Årsag til hospitalskontakt. Kopieres fra observation.
Kort beskrivelse af borgerens fysiske og mentale tilstand.
Væsentlige observationer i relation til indlæggelsen. Kopieres fra Observation
Hvornår er der sidst givet depotmedicin og pn. Medicin
Fravalg af genoplivning: I fagligt notat under respiratoriske problemer
Kontakttelefonnummer
Om pårørende er informeret om indlæggelsen
Overlevering af information om MRSA-problematik, corona-mistanke eller øvrige smitterisiko/ infektions-medicinske hensyn
Tilføj evt lokalt oprettet præparat på medicinlisten.