Luk alle
Åben alle
  • At definere hvem der håndterer "opgaver" omhandlende sygepleje og hvordan
  • "Opgaver" anvendes til intern henvendelse om og sikring af opfølgning på sygepleje.

Advis:

  • Der skal ske handling indenfor 24 timer (ex. besøgsændringer, akutte opgaver hos borgere m.m.) OBS akut kan også kræve telefonisk kontakt.
  • Det aftaltes lokalt hvem og hvor ofte, der tjekkes advis.

Opgaver:

  • Struktureret opfølgning på sygepleje / delegeret sygepleje
  • Henvendelser til sygeplejen, hvor der kan ske handling efter 24 timer
  • Sygepleje teamkoordinator håndterer opgaver – aftales lokalt hvem der varetager opgaven i teamkoordinatorens fravær.

Opretter opgaver på:

  • Strukturerede opfølgning på alle delegerede sygeplejeindsatser
  • Sygeplejefaglig udredning
  • Medicingennemgang x 1 årligt
  • Strukturerede opfølgning på indsats til dispensering min. hver ½ år

Dagligt:

  • Tjekker dagligt for ”Opgaver” – de vises 7 dage før.
  • Koordinator håndterer opgaven i form af ex:

        -planlægger ”opgaven” på medarbejder i form af besøg hos borgeren eller kalenderaftale – handling             på opgaven i form af afslutning eller fortsætte. (se ”håndtering af opgaver”).

        -”visitere” sygeplejeindsats på baggrund af henvendelse om en ny sygeplejeindsats.

        -hvad henvendelse ellers kræver af ex. telefonopkald, bestilling, ændring eller afslutning af indsats               m.m.                     

 

OBS Opgaver på opfølgning på delegeret sygepleje/sygepleje

  • Koordinator planlægger ”opgaven”

             - Ved kontakt med borgeren. (Planlægges som besøg med en ”sygeplejeindsats” i kalenderen)

             - Ved administrativ opfølgning på ex. dokumenterede observationer i borgerjournalen og kontakt                   med kollegaer. (Planlægges som ”kalenderaftale” i kalenderen – borgerrelateres).

  • Sygeplejekoordinator kontakter borgeren og aftaler opfølgning, hvis det undtagelsesvist ikke indgår som en naturlig del af besøget.
  • Ved behov for opfølgning flere gange over en periode på 14 dage, må der planlægges opfølgning som et seriebesøg (i form af et besøg eller en kalenderaftale) – ellers planlægges opfølgning på delegeret sygepleje/sygepleje ALTID i form af oprettelse af en opgave.

struktureret-opfoelgning-paa-delegeretsygepleje-1.pdf (skive.dk)

  • Ansvarlig for tjek af opgaver/advis
  • Planlægger ”opgaven” på medarbejder i form af et besøg eller en kalenderaftale – handling på opgaven i form af afslutning eller fortsætte.(se håndtering af opgaver)
  • Ved behov for ny sygeplejeindsats – kontaktes teamkoordinator via opgave eller advis (hvis handling indenfor 24 timer)
  • Tilføje informationer til allerede oprettede opgaver eller oprette nye opgaver til opfølgning

struktureret-opfoelgning-paa-delegeretsygepleje-1.pdf (skive.dk)

  • Sygeplejersken opretter opgave (sendes til modtagende organisation):
  • Hvor der skal ske handling efter 24 timer.
  • Tilføjer informationer til allerede oprettede opgaver eller opretter nye opgaver til opfølgning
  • Sygeplejersken udfører og dokumentere besøg/kalenderaftale.

Se

struktureret-opfoelgning-paa-delegeretsygepleje-1.pdf (skive.dk)

 

Gældende fra: December 2021

 

Udarbejdet af:

  • Kvalitetskoordinator Dorte Pedersen
  • Sygeplejerske Louise Stubkjær

 

Sidst opdateret

06.02.2024

Ansvarlig redaktør