Principper: En god indlæggelse er afgørende for en vellykket udskrivelse. Kommunen bidrager ved: At sikre korrekte, opdaterede og relevante oplysninger i indlæggelsesrapporten. At ajourføre data i Nexus, som rapporten baseres på. Indlæggelsesrapport: 1.    Automatisk rapport o    Rapporten genereres automatisk og indeholder data fra borgerens registrerede Helbredstilstande og udvalgte Funktionsevnetilstande. 2.    Manuel rapport Oprettes som svar på indlæggelsesadvis senest 24 timer efter adviset er modtaget. Rapporten skal udfyldes af en sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent (SSA). Indeholder detaljer om forløbet, herunder beslutningsgrundlaget for indlæggelsen og relevante observationer. Arbejdsproces: Hvis plejepersonalet deltager ved indlæggelsen, registreres observationer og årsagen til indlæggelsen i Nexus under observationer. Disse oplysninger kopieres over i den manuelle indlæggelsesrapport. Hvis plejepersonalet ikke deltager i indlæggelsen, udfyldes rapporten med de tilgængelige data, og det noteres, at kommunen ikke har været involveret i indlæggelsen. Vær desuden opmærksom på: Borgeren skal medbringe følgende ved indlæggelse på hospital: Medicin med i originalemballage (gerne i medicinpose) Sundhedskort Toiletsager Samt hjælpemidler   Læs mere hos Hospitalsenhed Midt - "Husk at medbringe"