Instruks gældende for plejepersonale i Pleje & Omsorg i Skive Kommune.

Formål Hvordan handles der når der kommer en sygemelding.IKKE gældende for langtidssygemelding FremgangsmådeSe først evt. regelsæt i intern arbejdspolitik ellers nedenstående: Teamkoordinator/planlægger foretager i samråd med medarbejdere en vurdering af om det er nødvendigt at indkalde en medarbejder. Er teamkoordinator/planlægger IKKE på arbejde, foretager medarbejdere der er på arbejde selv denne vurdering.Den aktuelle plejetyngde, aktuelle belastning i plejegruppen, planlagte arrangementer, og mulighed for at hente hjælp fra andre afdelinger/områder er medvirkende faktorer i vurderingen. Er egne timelønnede vikarer/afløsere mulige Nogen der har blank dag, evt. omlægning af timer, og/eller forlænges vagter? Hvis ikke muligt at finde medarbejdere i eget område Pleje & Omsorg har samarbejde med nedenstående vikarbureauer: Powercare Carelink Indkaldelse af ekstern vikar se vejledning. Vejledning til bestilling af sundhedsfaglig vikar - pdf fil Bestillingssystemet kan kun anvendes af medarbejdere der har modtaget login til systemet. Manglende sygeplejersker: se FEA-aftalen, som forefindes ved sygeplejerskens vagtplaner. Sidste mulighed At inddrage en planlagt fridag. Medarbejder som er på arbejde kan vælge selv at forblive på arbejde. Hvis nødvendigt at pålægge medarbejder en vagt, kontaktes nærmeste leder. Er nærmeste leder ikke at træffe, kan anden leder i Pleje & Omsorg være behjælpelig. Se telefonliste i boksen.Udarbejdelse af instruks og revisionGældende fra: Juni 2018 Seneste revisionsdato: August 2023 Næste revisionsdato: August 2026 Udarbejdet af: Sygeplejerske Dorte Pedersen Sygeplejerske Asta Flodgaard Godkendt af: Instruksgruppen