Henvendelse kommer fra: Praktiserende læge Lægevagten Diverse hospitalsafdelinger og akutafdelingen AMK – (se næste afsnit ift. hvilke opgaver) Personale internt i Skive Kommune Borgere / pårørende Ved henvendelse: Oprettelse af ”Henvendelsesskema til Akutteam”: Ved modtagelse af henvendelsen om nyt tilsyn/besøg hos borger. (OBS. kræver problemstillingen, borger i de efterfølgende timer/dage har behov for tilsyn, kræves der ikke et nyt skema, da det er samme forløb. OBS sikrer sig at borger har givet samtykket til kontakten. Ved henvendelse har det kommunale personale ret og pligt til at sige fra, hvis de ikke finder det fagligt forsvarligt eller har kapacitet til at påtage sig opgaven. % oprettelse af ”Henvendelsesskema til Akutteam”: Besøg Akutteamet overtager (hjælper med) fra sygeplejen (HUSK at ændre leverandør i det overtaget besøg). Henvendelser fra fx kollegaer der ikke resulterer i besøg, ex. faglig sparring med personale omkring borger/beboer. Henvendelsen dokumenteres i en Observation (aftal i hvert enkelt tilfælde med kollega hvem der dokumenterer) Oprettelse af akut besøg: Kun ved ATA tid (fysiske besøg hos borger) - ikke ved telefonopkald mm. Særligt vedr. - henvendelse fra AMK: Akutteamet varetager ikke følgende henvendelser: Opgaver fra AMK hvor der ikke er en behandlingsplan og behandlingsansvarlig læge ” Hjælp til at få borger op efter fald” hos IKKE kendte borgere i kommunen Kendt borger (tilknyttet organisation i Skive Kommune)Modtagelse af opgave fra: Eksterne samarbejdspartnere (hospital, vagtlæge, praktiserende læge, AMK- læge) Der skal foreligge skriftlig elektronisk kommunikation med angivelse af behandlingsplan og behandlingsansvarlig. Inden besøg aftales det, hvordan tilbagemelding skal ske – telefonisk eller via MedCom? Personale internt i Skive kommune, borgere og pårørende Vurder om tilsyn er aktuel eller henvis til egen læge/vagtlæge. Ukendt borger (ikke tilknyttet organisation i Skive Kommune)Modtagelse af opgave fra: Eksterne samarbejdspartnere (hospital, vagtlæge, praktiserende læge, AMK- læge) Der skal foreligge skriftlig elektronisk kommunikation med angivelse af behandlingsplan og behandlingsansvarlig. Inden besøg aftales det, hvordan tilbagemelding skal ske – telefonisk eller via MedCom? Borgere og pårørende Henvis til egen læge/vagtlæge. Oprettelse af borger i Nexus: Tilknyt forløb ”Pleje & Visitation og Sundhed” + ”FSIII” til borger. Tilknyt MedCom. Tilknyt ”Akutteam” som organisation. Ved medicinhåndtering oprettes medicinliste – tilknyttes FMK. Projekt ”Hospitalsindlæggelse i eget hjem”Se arbejdsgangsbeskrivelse hos AkutteametDokumentationDokumentation i Nexus: Oprettelse af/opdatering af relevant Helbredstilstand. I Observation + registrering af eventuelle værdier i Målinger. Ændringer af handlinger ved eksisterende problemstilling: Tilrette handlingsanvisning. Ny problemstilling med behov for sygepleje fremadrettet: Kontakt til teamkoordinator ang. tildeling af sygeplejeindsats + oprettelse af relevant tilstand og handlingsanvisning med beskrivelse af behandling/handlinger. Dokumentation ved ”Hospitalsindlæggelse i eget hjem”: Udføre Sygeplejefaglig Udredning og dermed sikre opdatering af aktuelle og potentielle helbredsproblemer. Oprettelse/opdatering af relevante handlingsanvisninger. Målinger dokumenteres i Målinger. Eventuel observation. Behov for opfølgende besøg/øget hjælp Af Hjemmeplejen/Sygeplejen: Efter vurdering af borger er akutsygeplejersken ansvarlig for at opgaven videreformidles til relevant område. Af Akutteamet: Alle hverdage til kl. 18: Kontakt til koordinator for Akutteamet. I vagttid: Akutteamet er selv ansvarlig for at planlægge besøg. Ved opstart af behandling efter Akutteamets tilsyn:Akutteamet skal sikre sig: At borger/pårørende får hentet medicin på apoteket. Hvem der kan opstarte/administrere behandlingen (Borger eller Sygeplejen). Ophør af besøg fra AkutteametKendt borger: Fjern ”Akutteam” som organisation. Ukendt borger: Afslut evt. tildelte sygeplejeindsatser. Luk MedCom forløb. Luk forløbet ”Pleje & Visitation og Sundhed”. Ved medicinhåndtering: Fjern FMK tilknytning + Luk medicinliste. Fjern ”Akutteam” som organisation. Daglig tjek af: Advis Udarbejdet af: Spl Lotte Roslev (Akutteam) Spl Dorte Pedersen (Udvikling og Administration) UdarbejdetUdarbejdet: Maj 2024 Revideret: Oktober 2024